Știri meteo

Cum a fost iarna în România acum 100 de ani. Ger cu minus 25 grade, zăpezi și întârzieri ale trenurilor în 1924

În anul 1924 România și Europa s-au confruntat cu o iarnă grea, caracterizată de zăpezi și geruri de minus 25 de grade.

Iată câteva articole din acea vreme ce fac referire la iarna 1923-1924:

Publicația ”Lumea” din ianuarie-martie 1924 făcea referire la întârzierile trenurilor, determinate de condițiile meteo (zăpadă și ger). De asemenea, situația din Grecia era caracterizată de aceleași caracteristici ale vremii:

Cum circulă trenurile din cauza viscolului

Din cauza înzăpezirilor, trenurile au sosit cu mari întârzieri.

Trenul de Chișinău nr. 58 a sosit cu 8 ore întârziere. Trenul 57 București Chișinău a fost oprit între stațiile Frunzeasca și Berbeci din cauza deraierii unui vagon, provocată de ruperea unei șine Accidentul fiind observat la timp, o adevărată catastrofă a fost astfel evitată. Din această cauză trenul 58 Chișinău— București a fost oprit din stația Berbeci.

Sunt întrerupte pentru traficul de călători și mărfuri, liniile Vasile Lupu—Iași—Basarabeasca— Zorieni—Vasile Lupu— Bălți— Florești—Mateuți.

Trenul No. 59 a rămas la Tecuci până la dezghețarea liniei.

Iarna grea în Grecia – 58 de oameni înghețați

Athena 28. În întreaga Grecie e o iarnă foarte grea. La Salonic au murit de frig două santinele în corturi, iar 56 civili au fost găsiți înghețați.

vremea acum 100 ani

Soluții de protecție a livezilor înflorite, atunci când apar înghețurile târzii

Ziarul Primăvara din luna februarie a anului 1924 publica următoarele informații:

Iarnă grea în țară

Cum merg trenurile – Ger mare și viscole puternice – Șine plesnite din cauza gerului, cauzează deraierea trenurilor – Linii înzăpezite – Trenuri suspendate sau anulate – Plecarea și sosirea trenurilor.

In ultimul timp gerul s-a înăsprit tot mai mult, iar viscolul bântuie puternic în multe părți ale țării. Multe șine au plesnit, din cauza gerului.

Șinele înghețate plesnind chiar sub presiunea vagoanelor a cauzat deraierea unor trenuri. Acceleratul 57 a deraiat in ziua de 27, între Frunzeasca și Berheci, fără nici un accident de persoane.

Gerul a atins 25 grade sub zero și un viscol nemaipomenit a îngreunat foarte mult lucrările. Abia după cinci ore de muncă, în punctul unde a deraiat menționatul accelerat, circulația a putut fi restabilită.

În Basarabia din cauza viscolului puternic (trenul 766 din ziua de 26 s’a înzăpezit între Pământeni și Răuțel. Trenul 77 plecat din Bălți în ziua de 25 la ora 8 seara, a sosit în Vasilie Lupu a doua zi la ore 11 adică cu o întârziere de aproape 12 ore.

Trenul 269 sosit în stație Vasilie Lupu la 4.57 a putut pleca abia după două ore, dar între Buciumeni și Scumpia a rămas în drum.

Trimițându-se o altă mașină din Scumpia, trenul a fost dus până la această stație și neputând continua cursă, mai departe s’a înapoiat în stația Vasile Lupu.

cum a fost vremea in Romania

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *